20 Mayıs 2012 Pazar

38. Satürn Ödülleri

Oscar'ı, Baftası, Altın Palmiyesi ya da iguanası bir yana benim için Satürn ödülleri en güzel ve "adil" ödüller, zira bu törende "gönüllerin birincisi" kişi ve yapımlar hak ettikleri ödülleri alıyor ve ben de mutlu oluyorum!


1972 yılından beri özellikle de Oscar ödül törenlerinde ısrarla göz ardı edilen bilimkurgu, fantastik, korku ve aksiyon türlerinde yapımlar bu organizasyonda ödüllendirilir. Örneklendirmek gerekirse Matrix, Fight Club ya da Inception gibi filmler Oscar'da olduğu gibi ses kurgusu, vb bir ya da iki teknik kategoride aday gösterilip/ödül verilip göz ardı edilmez. (Tamam Inception'ın başka adaylıkları da vardı ama Nolan'ı yönetmenliğe aday göstermeye bile tenezzül etmemişlerdi, hala sinir oluyorum)


Ayrıca eğer yukarıda bahsi geçen türleri seviyorsanız önceki yılın adayları inceleyerek daha önce izlemediğiniz güzel filmler bulabilirsiniz.

Yıllardır ısrarla Emmy ödüllerinde gözardı edilen Fringe, Battlestar Galactica bu törende mutlaka ödüllendirilir. Mesela sevgili Waler Bishop'ı canlandıran John Noble bu sene de en iyi yardımcı erkek oyuncu dalında aday. (Şu adamın "yardımcı" oyuncu olmasını asla kabul edemiyorum) Ek olarak kesinlikle Satürn Ödül Komitesinin Edward James Olmos fetişi var, herhangi bir yapımda varlığı onu aday yapmaya yeter. (Haksız da değiller)

Ödüller 20 Haziran'da sahiplerini bulacak(mış).


Özellikle ilgimi çeken kategoriler ve adaylar hakkında bir kaç yorumum olacak:
(tüm adaylıkları buradan görebilirsiniz)

EN İYİ BİLİMKURGU FİLMİ:
THE ADJUSTMENT BUREAU (Universal)      
CAPTAIN AMERICA: THE FIRST AVENGER (Paramount/Marvel)
LIMITLESS (Relativity Media)
RISE OF THE PLANET OF THE APES (20th Century Fox)
SUPER 8 (Paramount)
X-MEN: FIRST CLASS (20th Century Fox)
(Rise of the Planet of the Apes gayet iyi bir filmdi ama X Men: First Class, Marvel filmleri içinde kesinlikle en iyisi; daha doğrusu The Avengers gösterime girene kadar öyleydi. Captain America başarılıydı ama bu iki yapıma kafa tutacak kadar değil)

EN İYİ FANTASTİK FİLM:
HARRY POTTER & THE DEATHLY HALLOWS: PART 2 (Warner Bros.)
HUGO (Paramount)
IMMORTALS (Relativity Media)
MIDNIGHT IN PARIS (Sony Pictures Classics)
THE MUPPETS (Walt Disney Studios)
THOR (Paramount/Marvel)

(Deathly Hallows Part 2 güzel filmdi ama doğruya doğru hiçbir Harry Potter filminin kitap uyarlaması bana yeterli güzellikte gelmedi, ki bunda gerçekten uyuzluk yapmıyorum. Sefil Immortals'a ödül verilmesin istiyorum. Akıl karı olan ödülün Hugo'ya gitmesi.)

EN İYİ ERKEK OYUNCU (FİLM)
ANTONIO BANDERAS
The Skin I Live In (Sony Pictures Classics)
DOMINIC COOPER
The Devil’s Double (Lionsgate)
TOM CRUISE
Mission Impossible: Ghost Protocol (Paramount)
CHRIS EVANS
Captain America: The First Avenger (Paramount/Marvel)
BEN KINGSLEY
Hugo (Paramount)
MICHAEL SHANNON
Take Shelter (Sony Pictures Classics)

(Şu kategoriye Michael Fassbender ve Magneto'yu koymadığınız için sizi kınıyorum Satürn Ödülleri insanları. Antonio Banderas ve korkunç filmi de kazanamasın istiyorum. Chris Evans bence Kaptan Amerika rolünde çok başarılıydı ama çok parlak çocuktu, ondan olmaz muhtemelen. Ben Kingsley alır.)

EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU (FİLM)
RALPH FIENNES
Harry Potter & the Deathly Hallows: Part 2 (Warner Bros.)
HARRISON FORD
Cowboys and Aliens (Universal)
TOM HIDDLESTON 
Thor (Paramount/Marvel)
ALAN RICKMAN
Harry Potter & the Deathly Hallows: Part 2 (Warner Bros.)
ANDY SERKIS
Rise of the Planet of the Apes (20th Century Fox)
STANLEY TUCCI
Captain America: The First Avenger (Paramount/Marvel)

(Adayların güzelliğe bak. Fiennes, Rickman, Ford babalar kontenjanında. Andy Serkis orasına burasına yuvarlak noktalar yerleştirip animasyon karakterlere hayat verme işinde kompetan olmuş durumda. [Planet of Apes'te akıllı maymun Sezar kendisiydi] Ama bence bu veteran kadroyu Tom Hiddleston müthiş Loki canlandırmasıyla geride bırakacak)

EN İYİ DİZİ (NETWORK)
FRINGE (FOX)
A GIFTED MAN (CBS)
GRIMM (NBC)
ONCE UPON A TIME (ABC)
SUPERNATURAL (CW)
TERRA NOVA (Fox)
(Fringe elbette gönlümün birincisi ama bu sene Once Upon A Time farklı bir soluk getirdi ve oldukça da başarılı oldu. Terra Nova'nın orada ne işi var anlamadım)

EN İYİ ERKEK OYUNCU (TV)
SEAN BEAN
Game of Thrones (HBO)
BRYAN CRANSTON
Breaking Bad (AMC)
MICHAEL C. HALL
Dexter (Showtime)
TIMOTHY HUTTON
Leverage (TNT)
DYLAN MCDERMOTT 
American Horror Story (F/X)
NOAH WYLIE 
Falling Skies (TNT)
(Tabii ki gönüllerin kralı pek sevgili Lord Stark yani Sean Bean ödülün sahibi olmalı. Nur içinde yatsın)

EN İYİ ERKEK OYUNCU (TV)
GIANCARLO ESPOSITO           
Breaking Bad (AMC)
KIT HARINGTON                           
Game of Thrones (HBO)
JOEL KINNAMAN                           
The Killing (AMC)
JOHN NOBLE
Fringe (Fox)
AARON PAUL                           
Breaking Bad (AMC)
BILL PULLMAN                            
Torchwood: Miracle Day (Starz)
NORMAN REEDUS             
The Walking Dead (AMC)
(Go Walter go, yani John Noble. Ancak adaylar içinde Tyrion Lannister'ı canlandıran Peter Dinklage olmaması ilginç. Onun yerine Kit Harington yani Jon Snow aday)

1 yorum:

  1. Ben de Supernatural'a kılım bu sezon valla Mili, sıkıldım izlemeyi bıraktım hatta; sezon finali hoştu ama iyi toparlamışlar. Grimm'i izlemedim bu arada, bakayım ona da.

    YanıtlaSil