24 Mayıs 2012 Perşembe

7 Şarkı // Vol. II

İlk listeden sonra bakalım bu haftanın en favori şarkıları menümde neler var:



1- Ellie Goulding // Lights (Bassnectar Remix)
Elektronik müzik mecrasında son zamanlardaki takıntım. Müthiş bir remix, klibini beğenmiyorum; ama parça müthiş. (Ondan da klibi koymadım zaten)


"So I tell myself that I'll be strong, and dreaming when they're gone."

2- Foo Fighters // The Pretender
Geçenlerde denk geldi, severdim ama bu parçaya da bu hafta epey bir taktım. Klip de süper, Dave Grohl iyidir. Yalnız davulcusu da backvokal yapıyor, sanırsam Grohl'e bir şey olursa bu sefer o bir grup kurup ünlü olacak.


"I'm the face that you have to face, mirrored in your stare."

3- David Bowie // I'm Afraid of Americans (feat Nine Inch Nails)
Hem son zamanlardaki en iyi dizi, hem de her bölüm muhakkak en az bir adet müthiş parça içeren bölümlere sahip Person of Interest. Bu parçayı da yanlış hatırlamıyorsam finalden bir önceki bölümde keşfettim, üstüne bir de Nine Inch Nails faktörü var.


"Johnny's in America, no tricks at the wheel. No one needs anyone, they don't even just pretend."

4- Angus & Julia Stone // I'm Not Yours
Pek dramatik ve de pek sevimli bir klibi var. Çok alakası olmasa da nedense Sia - Breath Me tadı aldım parçadan. Güzel işte.


"I'm not yours anymore."

5- Max Richter // Infra 5
Max Richter hakkında bir yazı yazmıştım geçenlerde. Bu parçası son albümü Infra'dan, ve en beğendiğim.


6- Metallica // Until It Sleeps
Bugün epey süre sonra Load'u dinledim ve fark ettim ki en çok özlediğim parça buymuş. Zaten her daim en sevdiğim Metallica parçalarından biri oldu. 1996'da çekilmiş; hala harika bir videosu var, şarkı zaten ayrı bir şey. James Hetfield'ın vokalini en sevdiğim albüm tartışmasız Load.


"I'll tear me open, make you gone, no more can you hurt anyone. 
And the fear still shakes me, so hold me until it sleeps."



7- Massive Attack // Dissolved Girl
House M.D. finalinin de etkisiyle Massive Attack'tan seçtim yedinci parçayı ama sadece jenerik müziği olan Teardrop yerine küçük bir değişiklik yaptım. Bu parça The Matrix'te de yer almıştı. (Enki Bilal'in Immortel (Ad Vitam)'ından görüntülerin olduğu videoyu seçtim, hoş bir filmdi bu konusu da çekiciydi (Mısır mitolojisi, fütüristik ortamlar vs); bir ara hakkında yazılası)





"'Cause it feels like I've been here before. You're not my saviour, but I still don't go."

1 yorum:

  1. "The Outlaw Torn" çok iyi bir outro orada. Yani sırasıyla gidersen tabi albümde. :)

    Sen tek sayılardan gidiyordun, çift sayılı şarkı bu. Kaçırmazsın ama. :P

    YanıtlaSil