7 Mayıs 2012 Pazartesi

Game of Thrones S02E06 // The Old Gods and the New

Gene güzel mi güzel bir bölüm izledik Yedi Krallık sakinleri. (Ve dış bölgelerde ikamet edenler) Geçenlerde ikinci sezonu anlatan bir yazı yazmıştım ama bölüm o kadar hoşuma gitti ki devam etmek istedim.


Öncelikle sövme faslı ile başlayayım: Theon Greyjoy. Zaten pis ve dandik bir insandı, bu bölümde Winterfell'i ele geçirirkenki tavırlarıyla daha da bir tiksindirdi. Joffrey'den sonra en iğrenç karakter olma yolunda emin adımlarla ilerliyor hakikaten. Tüm önemli olmaya çalışan tavırlarına karşın dişi sinek gördüğü anda beynini kaybedecek kadar da salak. Umarım yaptıklarına yakışır bir sonu olur.


Ve uzun süredir beklenen güzel an geldi: Tyrion Lannister, Joffreyciği gene tokatladı. Herhalde yakın zamanda yeni tokadın videoları da gelir. Ellerine sağlık Tyrion birader.

Cersei az ama öz etkili sahnelerine devam ediyor, Tyrion'a sevdiklerini elinden almakla ilgili attığı tirad etkileyiciydi. Shea'nın varlığını öğrenince neler yapacak merak ediyorum.


Bunun dışında Jon Snow ve yabani hatunla hikaye tahmin edildiği gibi ilerledi, tipik Stark merhameti adamın damarlarına işlemiş. Abisi Robb Stark'ın da ateş bacayı sarmış durumda. Ama kuzeyin işgali haliyle gündemi değiştiriyor.

Bunun dışında Daenerys esip savuruyor ama bir gemicik bile bulamadı, bakalım nasıl bir strateji izleyecek. Giydiği giysilere bayılıyorum, saç modellerine de.



Arya Stark ise az kassa Tywin Lannister ile kanka olacak. Baelish'ten saklanmaya çalışırken ben gerildim resmen.

Jagen H'gar gene bölümün gizli kahramanıydı, Arya'nın kimliği tam ifşa olacakken son dakika golü atması müthişti. Adamımsın Jagen. Eddard Başkan ve Tyrion'dan beri bir GoT karakterini bu kadar sevmemiştim.



Ayrıca son sahnede gördük ki Khaalesinin ejderhalar badem oldu, amanın. Kaçırıldıkları evi darmaduman etseler pek hoş olur.

Sadece dört bölüm kaldı, adın batsın Theon Greyjoy. (Allah belanı versin Köstebek şiiri gibi oldu bu da ama hala hıncım geçmedi ne yapayım)




3 yorum:

  1. son bölüm çok acayipti, tokatta içimin yağları eridi. sansa'nın bu kadar mal bir kız olduğuna inanmıyorum ve hep dua ediyorum şu joffrey'i sansa biçsin diye. greyjoy'un tam bir mal olduğunu ekşideki bazı spoilerlardan okumuştum, bu kadarını tahmin etmemiştim ama. öteki kaleye saldıracak sanmıştım sadece. keşke vahşi kız greyjoy'u da biçiverseydi ne güzel olurdu.

    sadece 4 bölüm kalmış, ağlamak istiyorum

    YanıtlaSil
  2. Joffrey yeterince iğrençken bir de Greyjoy geldi tam oldu. İkisini de mama yapacaksın Khaleesinin ejderhalarına aslında ama beğenip de yemezler bunları. 10 bölüm cidden çok az geliyor, bir ay sonra gene tüm sene bekleyeceğiz, meh.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dexter var diye kendimi avutuyorum sonbaharda ama o da başlayınca hemen bitiyor.

      Sil