19 Mayıs 2012 Cumartesi

Prometheus'u beklerken

2012'nin en güzel yanlarından biri bu yıl içinde zevkime uygun filmin vizyona girmiş ya da girecek olması. The Avengers'ı resmen gün sayarak bekledik ve sonuç gerçekten harikaydı. Bir ara gene izlemek lazım.

Peki sırada ne var? 1 Haziran 2012'de bu yılın en önemli filmlerinden biri bizle buluşuyor. Çok uzun süredir bilimkurguya ara vermiş olan Ridley Scott (1979-Alien, 1982-Bladerunner) sonunda bombayı patlatmaya karar verdi ve bir Alien prequel'i çekti. Fragmanlardan görüldüğü kadarıyla çekince de tam çekmiş.


Başta Immortals olmak üzere pek çok muhteşem fragmanlı vasat film faciası hatırlıyoruz elbette. Ama belki iyimserlik yapıyorum ama şahsen çok iyi bir film bekliyorum. Gerek görüntüler, gerek müzik ve en önemlisi oyunculuk bol yaldızlı fos film kabilesine Prometheus'un dahil olmayacağını hissettiriyor.

Hatta buyrunuz bir adet fragmanını izleyelim:


Umarım bu lafımı yemem. Ancak kişisel olarak konuşmak gerekirse fragmanlardaki kareler beni heyecanlandırdı. Ayrıca müzik kullanımları çok başarılıydı. İlk müzikleri dinlediğimde "Inception" ile artık karakteristikleşen Hans Zimmer tonları olduğunu düşünsem de (Zaten kendisi  Ridley Scott 'un en favori müzisyeni bu konuda) Prometheus OST; Zimmer'in öğrencisi Marc Streitenfeld ve Kingdom of Heaven, The Chronicles of Narnia soundtrack ile hatırlayacağımız Harry Gregson-Williams imzası taşıyor.


X-Men First Class'ta Magneto rolünde keşfettiğim ve o günden beri ilgiyle, sevgiyle takip ettiğim Michael Fassbender (itiraf ediyorum muhtemelen ilk kez Magneto olarak dikkatimi çekmeseydi bu kadar ilgiyle takip etmeyecektim; rolün cazibesi de var) 2011 itibariyle giderek ivmesi artan yükselişini sürdürüyor ve başta Scott olmak üzere pek çok önemli isimle el sıkılmış durumda. Prometheus'ta da kendisini David isimli bir humanoid olarak  izleyeceğiz. 


Birazdan izleyeceğiniz video, David 8 modelinin reklamı bir viral çalışma. Sırf bir kaç dakikalık bu videoda bile Fassbender'ın oyunculuğuna hayran oldum (adam resmen robot olmuş).  Belki henüz A.I konusunda "hayal edilen" noktada değiliz ama bizim de kendi ürettiğimiz humanoidleri geliştirdiğimizi düşünürsek;Terminator ya da Battlestar Galactica'nın boşuna çekilmediği gerçeğiyle bir kere daha yüzleşiyoruz.

Ayrıca Ridley Scott Blade Runner 2'nin çekimlerine başlayacağını resmen açıkladı. Bu da heyecan verici bir haber. (İçimdeki fesat bit pazarına nur yağdı demek istese de, memnunum tabii hayatımdan)



Başta belirttiğim gibi filmin gösterim tarihi 1 Haziran yani sadece 12 gün kaldı. Gene bir iş çıkışı cuma sinema seansı beni bekliyor.

Bunun üzerine bir hafta bile beklemeden de sırada Madonna Konseri var. 

Haziran güzel geçecek gibi görünüyor.

İç ses: Şu afişteki heykeli Liam Neeson'a benzeten tek insan ben miyim acaba?


3 yorum:

  1. Fragmanlar iyi gözüküyor gerçekten Prometheus'un. The Avengers'ı da hala göremedim. Bu ikisini, özellikle Prometheus'u kaçırmamam lazım. :) Ayrıca, Prometheus ile ilgili mitoloji içerikli bir yazı talebinde bulunuyorum buradan.

    Blade Runner'ın "Tears in the Rain" güzel sahneydi gerçekten. BSG'deki kaptanımız James Olmos'un Blade Runner'da oynamış olması da hoştu. Pek konuşmuyordu karakteri, konuşsa da Macarca'ya yakın bir dil kullanıyordu.

    YanıtlaSil
  2. Aurora filmi izlediysen yorumlarını heyecanla bekliyorum. Ben izledim ama sen izlemeden bişi yazmak istemiyorum:)

    YanıtlaSil
  3. Filme gittim bu akşam yorum yazacağım :)

    YanıtlaSil