13 Mayıs 2012 Pazar

Futbol, Totem & Reklam

Öncelikle hemen belirteyim: Futbol sevmem. İstisnai durumlar haricinde maç izlemem. (Aklıma ilk gelen mesela katıldığımız dünya kupası maçları) Künye olarak Fenerbahçeliyim, kimi zaman 3 kimi zaman 5 kişi takımdan sayabiliyorum. Takımda demirbaş oyuncular olunca iyi oluyor, unutmuyorum.

Maç izliyorsam da en çok penaltı izlemeyi severim, pek heyecanlanıyorum.


Totem mevzusu da burada devreye giriyor. Annemin bir milli maçta ilk golü attığımız anda bize "uğur getirdiği için" kucağında tüm maç elinde tepsiyle oturduğunu, yazlıkta izlediğimiz dünya kupası maçları sırasında, oynadığımız bir maçta havuzdan her çıktığımda gol yediğimiz/ya da yemeyi kıl payı kaçırdığımızı yazlık sakinleri keşfedince tüm maçı titreyerek havuzda izlememi, bir arkadaşımın asla kendi takımı korner atarken ekrana bakmamasını ve nice garip şeyi düşünüyorum. İnanırsak oluyor tabii ki. Mesela tuttuğum takım ilk penaltısını atarken ekrana bakarsam kaçar o penaltı, vallahi bak.


Bunun gibi sizin de sayısız toteminiz olduğuna eminim. Ve bu fikri Renault, ticari araç konseptiyle birleştirip bence şu ana kadarki en iyi TR yapımı reklamı yaratmış. Renault Kangoo reklam serisi ve Fluence babası ilgi çekmişti ama bence en akılda kalıcı ve eğlenceli reklamı muhtemelen bu olacak diye düşünüyorum. Zira siz de illa bir kere olsa da tıpkı reklamdaki oyuncu gibi garip şekillerde maç izlemek zorunda kalmışsınızdır.



Çalıştığım şirketin reklamı diye almayalım bu yazıyı, hakikaten izlerken güldüm ve eğlendim; göz atmanızı tavsiye ederim.

Buyrunuz:









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder